9 Temmuz 2009 Perşembe

Sütlü İrmik Tatlısı

Evlenmeden önce mutfağa çok fazla girmezdim annem sağolsun ödüllü bir yemek ustası olduğundan bana sıra gelmiyordu ama artık hergün mutfaktayım. Yemekten sonra mutlaka tatlı birşeyler ararım. Dün tatlı olarak ne yapsam diye düşünürken aklıma sütlü irmik tatlısı geldi hem çok hafif hem de çok güzel oluyor yapımı da oldukça kolay. Hemen yaptım servis yaparken sade olmasını istemediğim için o an elimin altında bulunan pekmez ve cevizle süsledim. Farklı soslarda kullanılabilir..



Sütlü İrmik Tatlısı:

8 yemek kaşığı irmik

11 yemek kaşığı şeker

1 paket vanilya



Kaynayıp koyu bir kıvam alıncaya kadar bütün malzemeleri karıştırıyoruz sonra ister tek tek kaselere ister büyük bir servis kabına alıp soumaya bırakıyoruz.. Afiyet olsunn :)


2 yorum:

  1. ellerine sağlık nurcum ben de bugün yaptım ben içine bolca tarçında ekledim yakıştı ama
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim canım. Bende tarçına bayılırım bir daha bende tarçınlı deneyeyim..

    YanıtlaSil